Bone and Joint Health
June 05, 2026, 10:43:49 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: SMF - Just Installed!

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Arsenal tröja Slaven Bilic beklagade det tidiga röda kortet som visades till Sofiane Feghouli i Wes  (Read 311 times)
OfeliaMors
Sr. Member

I'm Yukiko and I live in Bobigny. I'm interested in Environmental Studies, Roller skating and Danish art. I like travelling and watching NCIS.

View Profile
« on: January 28, 2019, 03:50:25 PM »

Chelsea tröja Slaven Bilic beklagade det tidiga röda kortet som visades till Sofiane Feghouli i West Hams 2-0-nederlag till Manchester United och sa att Phil Jones skulle ha varit ett lämpligare mål för straff. Feghouli avskedades av domaren Mike Dean i den 15: e minuten efter det som hade verkade en rättvis utmaning med Jones, som vann bollen men blev fångad efteråt av mittfältarens följning. Det fanns inget förslag på skadlig avsikt, men dean valde att ta den allvarligaste åtgärden för en uppfattad brott som West Ham-chefen - en okomprehenderande figur på touchlinjen vid den tiden - inte kände sig meriterad till och med en bokning. Jag blev mycket förvånad, sade Bilic om beslutet. Du känner mig, jag är den första som säger att domare har ett svårt jobb och varje gång vi tittar på en slow motion går jag: Ja, de har inte det i realtid. Men jag sa det då - jag skulle inte ha varit lycklig med en gul. Jag sa det till den fjärde tjänstemannen och till [José] Mourinho, det är inte en gul. Om det var gult skulle jag fråga: Varför en gul så tidigt i spelet för i Barcelona tröja grunden ingenting? Och du måste veta att det är Feghouli - han gör sällan sämre. Bilic såg inte en återuppspelning av händelsen förrän efter heltid och föreslog att Jones, som tycktes vara skadad av taket, avböjde uppmärksamhet från sin egen missbedömning. Efter matchen, när jag såg det, gav det mig bevis på att jag har rätt, sa Bilic. Ju fler gånger jag har sett det, är det tvärtom. Det var Jones som gjorde en farligare takling än Feghouli, som en sax. Han fick bollen, OK, men det var farligt. Kanske var hans reaktion att rädda sig, men definitivt inte ett rött kort. Chefen bekräftade att West Ham kommer att överklaga beslutet och säga att han förväntade sig en upplösning i hans klubbs tjänst och att han skulle vara gutted för att förlora Feghouli i tre matcher . West Ham hade startat skönt och trots att de fortfarande skapade chanser att ta ledningen med 10 män, förlorade en spelare fundamentalt förändrade Liverpool tröja deras inställning. Naturligtvis fattades beslutet så tidigt, sa han. Jag kommer inte säga att det dödade oss för att vi fortsatte att spela bra, men det hade en stor inverkan på spelet som hindrade oss från att skada dem mer. Mourinho föredrog att fokusera på Premier League planering. Båda sidorna spelade sitt andra spel på lite mer än 48 timmar och United-chefen sa att trots sitt eventuella genombrott hade det varit svårt för United att spela bra. Det var inte en mycket bra prestation, sa han. Jag tycker att det är väldigt svårt att spela fotboll under dessa omständigheter, med 48 timmar [mellan spel]. Det är fantastiskt för fans runt om i världen, där ingen har fotboll, och jag är mer än glad att göra det, men det är mycket billiga fotbollströjor svårt för spelarna. När du har en spelare mer, måste du tänka bra. De var för trötta för att tänka bra och gjorde mycket fel beslut. Det var först när jag fick nya människor på, [Juan] Mata och [Marcus] Rashford, att laget var annorlunda.

Also visit my site :: Liverpool tröja
Pages: [1]
  Print  

Jump to: