OfeliaMors
|
 |
« on: January 29, 2019, 05:30:04 AM » |
|
Barcelona tröja Barcelonas Lionel Messi gjorde sitt 31: e ligamål för säsongen när katalaner lät förbi Osasuna 7-1. Barcelonas Lionel Messi gjorde sitt 31: e ligamål för säsongen när katalaner lät förbi Osasuna 7-1. Alejandro Moreno tror Gerard Pique och Sergio Ramos måste balansera sina konkurrenskraftiga brand och defensiva ansvarsområden. Javier Mascherano har sagt insamling av sina lagkamrater och Camp Nou trångade honom på sitt första mål Barcelona på onsdagen. Mascherano gjorde det sjätte målet i Barca s 7-1 La Liga vinner över Osasuna, slutade en runda på sju Chelsea tröja år och 318 matcher utan mål för hans klubb. Argentinas internationella har tidigare gjort åtta mål, inklusive hans fem för sitt land, 3-1 mot Unirea Urziceni i UEFA Cup den 25 februari 2010. Det är ingenting, berättade han för spelet, försökte spela ner hysteriet som hans mål inte hade skapat bland inte bara hemförhållarna, utan också hans lagkamrater. Jag tog det bara som något anekdotiskt, mer en kärleksfullhet än någonting annat. Först försökte jag gå ut ur det, men under tryck från mina lagkamrater och publiken bestämde jag mig för att ta det på. Det skulle ha varit ett roligt ögonblick att komma ihåg under de kommande åren jag saknade det. Jag var inte säker på det alls, men det var svårt att säga nej. Javier Mascherano firar poäng från platsen straff för Barcelona mot Osasuna. Luis Enrique föredrog att fokusera på Mascherano s anekdot av det 32-årige s första Barca-målet. Och Mascherano spelade upp till Arsenal tröja den taggen och fortsatte: Jag vet att detta är ett sportlag. Jag har klart på det. Det viktiga är vinsten. Efter vad laget gjorde vid Bernabeu, var Juventus tröja vi tvungna att hålla pressen på Madrid högst upp på bordet. I avsaknad av Neymar, Luis Suarez och Lionel Messi samlades Ivan Rakitic ursprungligen bollen när Denis Suarez, innan han slutligen överlämnade ansvaret till Mascherano. Barca-chefen Luis Enrique tyckte att det var trycket från underteckningsavdelningen bakom Nou Camp som ledde till det beslutet, men Raftic avslöjade att det var Gerard Pique som övertygade honom att lämna bollen över. Jag ville ta, men Pique sa att låta Mascherano ta det och han hade rätt, alla på arenan ville ha honom att ta det - och du måste lyssna på presidenten! Kroatiens mittfältare sa. Messi, som var borta från planen när Mascherano gjorde mål, plockade Paco Alcacer och Andre Gomes två gånger för att slutföra Blaugrana sju målvinster, hålla dem framför Madrid i toppen av ligan på grund av deras överlägsen huvud- To-head-posten. Luis Enrique s reser till Espanyol för det katalanska derbyen i helgen medan Madrid, som fortfarande har ett spel i handen, är värd Valencia.
|