ValentinaM
Full Member

I'm Valerie and I live in Toongi. I'm interested in Biological Sciences, Kiteboarding and Italian art. I like travelling and watching Modern Family.
|
 |
« on: January 26, 2019, 10:12:20 AM » |
|
PSG tröja barn Atlético Madrid säkrade en plats i Champions League-gruppfasen för nästa säsong och Deportivo La Coruña flyttade snävt ned i nedstigningen när de kom från två mål ner för att rita 2-2 på mästare Barcelona på La Liga sista dag. Lionel Messi hade lagt Barcelona framme med sin 42: e och 43: e liga mål för säsongen. Atlético var säker på tredje plats med en 0-0-rubbning i Granada, medan Valencia två gånger fick komma bakifrån för att slå Almería 3-2 och klara fjärde och en kvalificerad plats för Europas eliteklubbkonkurrens. Almería fördömdes. Sevilla, Europa League hållare och finalister Manchester City tröja barn igen denna säsong, vann 3-2 i Málaga för att avsluta femte, skickar dem till kontinens andra tävling än en gång tillsammans med sjätteplacerad Villarreal och Athletic Bilbao i sjunde. Bilbao, som möter Barça i lördags Copa del Rey-finalen, avslutade kampanjen med en blomstra genom att sätta Villarreal 4-0 på San Mames. Sevilla möter Dnipro Dnipropetrovsk i Europa League-finalen i Warszawa på onsdagen, när segern skulle tjäna dem en plats i Champions League-gruppscenen tillsammans med Barcelona, andra placerad Real Madrid och Atlético. Den 16-årige Martin Odegaard gjorde sin debut för Real Madrid i 7-3-segern över Getafe. Den norska tonern ersatte Cristiano Ronaldo, som gjorde ett hat-trick, i 58: e minuten. Depors återkommande mot en andra sträng Barça, som Manchester City tröja barn slog in sin femte titel på sju år i helgen, skickade Eibar tillbaka efter en säsong i toppflyg trots den baskiska klubbens 3-0 seger över redan förfalskade Cordoba. Gaizka Garitano, Eibis tränare, stod ner efter matchen. Sami Khedira har anklagat Real om att frysa honom genom att släppa honom efter samtal på kontrakt förlängning bröt ner. Mittfältaren kommer att lämna gratis i slutet av säsongen, med Chelsea, Manchester United, Arsenal och Liverpool, liksom Juventus, enligt uppgift att skriva under honom. Jag har alltid känt att jag har haft tränaren, berättade han för Marca, men meddelandet kom indirekt fram till mig att jag inte längre behövde, jag var frusen och hade ingen Napoli tröja barn chans att fortsätta spela. Det är inte slutet jag ville ha.
|