ValentinaM
Full Member

I'm Valerie and I live in Toongi. I'm interested in Biological Sciences, Kiteboarding and Italian art. I like travelling and watching Modern Family.
|
 |
« on: January 26, 2019, 11:57:01 AM » |
|
Juventus tröja barn Kroatiens tränare Zlatko Dalic höjde beröm på sina spelare efter att de såg av Grekland med minsta krångel i sitt slutspel på söndagen för att försegla en plats vid världscupen 2018. De imponerande kroatierna höll Grekland till en 0-0-rubbning på Georgios Karaiskakis-stadion i söndagens andra ben i Aten för att slutföra en 4-1 sammanlagd seger - vilket gör det femte gången de har kvalificerat sig för det globala showpiece sedan man blev självständig 1991 . Grattis till mina spelare, det var ett bra spel ikväll, full av spänning, och vi har uppnått det vi hade utsett att göra och ska till Ryssland, sa en glad Dalic. Vi spelade ett riktigt fantastiskt spel i Zagreb i första foten, ikväll Inter Milan tröja barn här var det mycket svårare. Men det var aldrig viktigt för mig som vore motståndare i denna playoff, för jag var övertygad om att vi skulle vinna vem vi spelade emot. Efter att ha gjort det hårda arbetet för fyra dagar sedan genom att vinna 4-1 i Zagreb, avslutade Dalics lag bekvämt mot de mycket förbättrade grekerna som var fulla av att anfalla avsikt och otrevlig tackling men saknade kreativitet framåt. För all hemsidans besittning och hårt arbete kom Kroatien närmast poäng med Ivan Perii som slog posten i första halvlek. Dalic sa att hans lag oozed kvalitet och att han hade gynnats av föregångaren Ante ai, som blev avfärdad förra månaden efter en rubbning av dåliga resultat. Jag behövde inte göra mycket. Jag talade mest med mina spelare, sa han. Denna kvalifikation är också lika mycket som den tidigare tränaren och kommer till följd av hans arbete. Vi är ett mycket bra lag och misslyckande med att kvalificera sig till VM var inte ett alternativ. Greklands chef Michael Skibbe lovade att fortsätta i sin roll. Trots deflationen som saknade Ryssland gav deras förbättring över kvalifikationskampanjen det tyska hoppet. Det här är en sorglig dag för oss och det är naturligtvis svårt, för vi har missat VM, men jag kommer att stanna här, sa Skibbe. Jag är väldigt nöjd med lagets framsteg under de senaste 14 månaderna. Vi Atletico Madrid tröja barn har spelat riktigt bra totalt i 12 matcher, tyvärr hade vi en verklig lägre prestation i Zagreb och Liverpool tröja barn vi har betalat mycket för det. Skibbe pekade på otur med skador på skytten Vasilis Torosidis, Petros Mantalos och Christos Donis, samt den kontroversiella upphängningen av Kostas Manolas för det avgörande första laget i playoffet, som i huvudsak drabbar Grekland av fyra av deras bästa spelare. Dessa frånvaro påverkade lagets kemi, vi borde inte glömma det, sa han. I kväll var vi utmärkta och Kroatien var genomsnittliga. Som sagt sa vi att vi har betalat för de misstag vi gjorde i Zagreb, misstag som du helt enkelt inte kan göra på den här nivån. Matcha fakta0 - Grekland: Orestis Karnezis, Vasilios Torosidis, Konstantinos Manolas, Sokratis Papastathopoulos, Panagiotis Retsos, Alexandros Tziolis, Panagiotis Tachtsidis, Zeca, Anastasios Bakesetas (Giannis Gianniotas, s.59), Lazaros Christodoulopoulos (Konstantinos Fortounis, m.59) Konstantinos Mitroglou (Dimitrios Pelkas, m.78). 0 - Kroatien: Danijel Subasic, Sime Vrsaljko, Domagoj Vida, Dejan Lovren, Ivan Strinic, Ivan Rakitic, Luka Modric (Matej Mitrovic, s.91), Marcelo Brozovic, Mario Mandzukic, Ivan Perisic (Ante Rebic, s.86) Nikola Kalinic (Andrej Kramanic, m.78). Domare: Bjoern Kuipers (Nederländerna). Gula kort: Panagiotis Tachtsidis. Röda kort: Ingen. Stadion: Karaiskaki (Piraeus).
|