OfeliaMors
|
 |
« on: January 26, 2019, 09:26:13 PM » |
|
Juventus tröja Framför Barcelonas Champions League-match mot Olympiacos vägde tränaren Ernesto Valverde in i Ballon d Eller debatten antyder att alla redan vet vem världens bästa spelare är. Det tog inte för mycket ut att han hänvisade till sin egen No.10, Lionel Messi. Vi vet alla de bästa spelarna i världen, sa Chelsea tröja han till reportrarna vid sin pre-match presskonferens. Ämnet med den trofén är inte ett problem som oroar mig för mycket, för jag vet redan att Messi är bäst. En boll mer eller en boll mindre, oavsett om den är gjord av guld, silver eller brons, gör ingen skillnad. Katalonerna kan ta en jätte steg mot kvalifikation från sin grupp med en seger över Olympiacos på onsdagen. Det är spännande att spela mot Olympiacos eftersom jag fick mycket kärlek där, fortsatte Valverde. Det är en klubb som brukade vinna. De kommer att försöka överraska oss och från erfarenhet jag vet att de kommer att kämpa till slutet. Jag vet inte varför jag gillar Olympiacos så mycket, kärlek är ömsesidig. Grekerna behandlade mig alltid fenomenalt och viktigare än vad jag vann där (tre ligor och två koppar) är de människor jag träffade. Samuel Umtiti har blivit särskilt viktigt för Blaugrana, men det finns Arsenal tröja fortfarande andra slots i laget. Umtiti är en grundläggande spelare för oss, sa han. Vi Chelsea tröja är helt nöjda med honom, han har aggression, han är ung och han kan fortfarande ge oss mycket mer. Andre Gomes kan spela i Dembele s position, han är stark, vet min strategi och kan blockera den rivaliserande spelaren, som vid Atletico var mycket stark. Sedan har jag Deulofeu som kan obalansera en match när som helst. Det finns många spelare som förtjänar att spela och det är ett problem för mig att välja truppen efter träning.
|