GQWDani871
Full Member

I'm a 40 years old and work at the high school (Architecture). In my spare time I try to learn English. I have been twicethere and look forward to go there sometime near future. I love to read, preferably on my ebook reader. I really love to watch
|
 |
« on: January 27, 2019, 01:25:50 AM » |
|
Fotbollströjor barn Att slå Juventus i en Champions League-finalen är något som Clarence Seedorf vet allt om, som medlem i Real Madrids Septima-vinnande sida 1997/98. Också vinner tävlingen med Ajax och två gånger med AC Milan, pratade holländaren till MARCA om hur Los Blancos framgång i Amsterdam kände och hur årets slutliga form kommer att forma sig. Hur är det i dagarna före en final i Champions League? Ibland har du spelat ett europeiskt spel innan och du behöver inte tänka på det, men för La Septima hade vi nästan en månad att förbereda oss mentalt. Madrid den här gången har tio dagar och det är normalt att slappna av lite , så att det är bra. Nu måste du ladda batterierna. Ju mer finaler du spelar in desto lättare hittar du förberedelser för dem. Dina dagar hade vi inga ritualer men försökte bara sova bra och inte tänka på spelet. Jag sov gott och delade ett rum med Roberto Carlos. Från den gruppen har jag fortfarande många vänner, Predrag Mijatovic, Christian Karembeu, Victor Sanchez del Amo ... Vi var en grupp riktiga män, en mycket speciell grupp. Vilken av dina Champions League-spel sätter dig under mest press? Var och en hade spänning, särskilt de som jag spelade Lazio tröja barn med Ajax, men trycket är mer för fansen än folket inom klubben. Real har gjort de senaste tio åren mycket bra i Champions League och därför är förväntningarna mycket höga. För La Septima fanns det en känsla av hopp och energi. Du har alltid varit avgörande i stora spel, varför kan inte alla göra den typen av skillnad? En av de viktigaste sakerna före en finalen är att vara lugn och jag hade stor tro på min förmåga. I de svåra tiderna lyckades jag bli ännu bättre, för när det var tuffa månader ville jag lösa dem. så om attityd. När det var mer press och ansvar tänkte jag det finns viktigare saker, det här är inte livet och döden och det var när jag växte upp och kände mig starkare. Kan du överföra den energin till dina lagkamrater? Ja, när vissa hade mindre starka mentaliteter, tycker jag att det var smittsamt. Gruppen erkände det och fick mig att känna mig viktigt. Men det måste vara att gruppen La Septima innehöll några otroliga personligheter och under finalen fanns det spelare som ville ha boll. Fernando Hierro och Roberto Carlos hade inga problem, du ser alltid de som kastar sig bakom truppen. Vem är de i den nuvarande Madrid-sidan? Utan tvekan, kaptenen Marcelo har också karisma, Toni Kroos ger lugn och Cristiano Ronaldo behöver inte prata för att visa vad han representerar. Gareth Bale Barcelona tröja barn visar också hur bra han spelar i stora spel. Skulle du spela Isco eller Bale? Jag tror att om Bale är okej, kommer han att spela. Jag vet inte om Zidane vill riskera honom och bli tvungen till en tidig förändring. Men om du tittar på Barcelonamatchet valde han Bale och om Welshman kan säga att han är lämplig att spela så vet vi att Zidane anser honom det bästa alternativet. Vilken typ av spel kommer att utvecklas i Cardiff? Mycket taktiskt, jag förväntar mig inte en bra show eller många mål, även om jag hoppas det händer. Jag ser en 1-0 på något sätt som kommer från ett hörn eller set-piece. Juve kommer att spela på motangreppet och Zidane tror jag kommer att försöka samma. Båda kommer att vilja använda sin styrka och fart, det enda som kan göra det svårt för Madrid är när de tvingas att starta bollen och inte kunna bygga en attack. Men jag tvivlar på att Juve pressar dem för hårt. Mot Barcelona var de Liverpool tröja barn bäst, men när de gjorde det, stängde de upp butiken. Madrid spelar inte som Barcelona och de är mer taktiskt disciplinerade och tar mindre risker i försvaret. Var kommer spelet att vunnas? Juventus som helhet är mycket stark, de vet vad de måste göra, är disciplinerade och har mycket kvalitet i attack och försvar. Deras nivå är något lägre när det gäller mittfältet och det är där Real kan vinna, Zidane vet att de är överlägsen i det området.
|