OfeliaMors
|
 |
« on: January 27, 2019, 02:37:07 AM » |
|
Juventus tröja Och det är goda nyheter för chefen Roy Hodgson, som förklarade Rooneys viktiga roll vid Euro 2016. England går in imorgon s match mot Slovakien i Saint-Etienne med Hodgson betonar vikten av Manchester United skipper. Och det är både en spelare i sin nya mittfältroll och också en ledare. Jag tror att hela truppen har förändrats de senaste Liverpool tröja åren. Vi har en samvete, vi har karaktär och som en grupp spelare har vi gjort framsteg. Wayne har mycket spelat sin roll i det som en ledande spelare och kapten i laget. Vi är fortfarande unga men det finns fler steg att ta. Ser tillbaka, de har gjort mycket bra som en grupp. Och när det gäller blandningen i mittfältet är Rooney mannen som förtjänar kredit. Dele Alli är Dele - han är fortfarande ung. Han gör några av de Arsenal tröja saker han kan behålla preferenser för att behålla det. Eric Dier visar denna otroliga mognad och går från styrka till styrka. Men den som verkligen förtjänar en klapp på ryggen är Wayne, för vi trodde att om vi kunde Arsenal tröja få honom att göra detta mittfält jobb, skulle vi få mycket ut av det. Vi trodde att vi skulle få en målskytt från distans, en passerare och vi skulle dra nytta av hans erfarenhet och kapten. I de två matcherna hittills i Frankrike väntade jag hälften vad vi fick från Dier och Dele. Wayne var den där jag var tvungen att vänta och se hur han skulle vara. Hodgson har en rikedom av framåt talang till sitt förfogande, med Harry Kane, Jamie Vardy, Daniel Sturridge och Marcus Rashford som köper upp för att leda linjen. Och han avslöjade att han har återkallat Englands rekordskytt för midfieldrollen under en tid. Jag hade Wayne att spela på mittfältet för England i mitt sinne mer nyligen, tillade trelionschefen. Han har spelat för England i mer än 12 år, har mer än 100 caps och spelar fortfarande på 30. Då kommer dessa unga pengar på scenen, springa som gazeller och sprintar som vinden. Så spelare tycker, kanske det är dags, när det gäller position, för mig att flytta tillbaka lite. Det är inte en överraskning att situationen har uppstått med Wayne. Med det sagt, skulle vi alltid vara beredda att använda honom som frontspelare. Jag skulle inte tveka. Men som mittfältare ger jag inte honom modeller. Jag är glad för att han är Wayne Rooney vi vill ha och vår kapten. Han visar ibland arbetstakt, lust och lugn. Han är en av killarna som är beredda att stanna lite längre och göra extra passet. Om du är Wayne Rooney och England kapten, går det med det territorium som du kommer att ha tvivelare. Med mer att komma.
|