JosefaOof
|
 |
« on: January 27, 2019, 05:15:40 AM » |
|
Roma trøjer Når Luis Suarez havde kørt hjem til hovedet for at give Barcelona føringen i Malaga, var der ingen tvivl om, at catalanerne ville fortsætte med at vinde spillet, den uruguanske, på centrum af alt. Spillet satte sig i et velkendt mønster fra den første fløjte med Barcelona, der dikterede tempoet og satte Malaga straks under tryk. Los Boquerones spilplan var klart, og bankede de besøgende ud af deres skridt, selvom det betød at indrømme et par freekicks i processen. Noget overraskende blev Gerard Pique booed hver gang han rørte ved bolden, men overraskelsen var, at han selv var på banen i første omgang, da Champions League-holdet mod Chelsea ligger lige rundt om hjørnet. Barcelona bredde sikrede at værterne blev trukket fra søjle til post, da de forsøgte at få fodfæste i spillet. Det ville tage 12 minutter for Malaga at komme ind i besøgende området, og selvom Chory Castro havde tid og plads til at tæle en holdkammerat, spildte han muligheden. Inden for 30 sekunder blev Luis Suarez spillet psg trøjer af Paulinho i den anden ende, fik sit skud væk og på målet, men Roberto med en stærk hånd var lig med den. Et minut senere fandt et superkors fra Jordi Alba Suarez imellem de to center-backs, og den uruguayanske sagkyndige rettede sin header forbi en fladfodret Roberto. Som Malaga trak sig tilbage i deres skaller, opfordrede det yderligere pres fra catalanerne. Ousmane Dembele fik lov til tid tottenham trøjer og rum og arbejdede gradvist ind i spillet. Fra en af hans udbrud ned på højre side lykkedes det at isolere fuldbacken og spille i et lavt drev til Philippe Coutinho, hvis sensationelle back-hæl satte Barcelona 2-0 foran. Malaga s frustrationer kogt i løbet af et par minutter, da Samu Garcia blev rød-kardet for en forfærdelig udfordring på Alba. I resten af første halvleg tog gæsterne potteskud i det andalusiske mål, kampen var allerede over som en konkurrence. En-Nesyri burde have gjort det bedre med en gratis header inde fra boksen på 35, hvilket ville have sat en helt anderledes hud på spillet, dito Mehdi Lacen et par minutter senere. Anden halvdel begyndte med meget det samme mønster som den første, Barcelona chippede væk på deres modstandere, der næppe kunne komme ud af deres halvdel. Samuel Umtiti befandt sig ikke markeret i området, men han lykkedes kun at overskue Dembele s kryds direkte i hænderne på en taknemmelig Roberto. Alligevel strømmede Blaugrana frem, og den relative ro i Estadio La Rosaleda gav kampen en træningsmiljø. Det var kun brudt, da Malaga s ultras besluttede at lave lommer af støj, hvilket ofte ikke var. Dembele var uheldig med et hårdt skud på mål i det 64. minut, Coutinhos lange ranger blev godt reddet af Roberto, mens Suarez ville fluffe sine linjer, når de var velplacerede. Da spillet gik i de sidste etaper uden nogen ændring i status quo, erstattede Ernesto Valverde med et øje på Chelsea-armaturen Sergi Roberto, Alba og Dembele med henholdsvis Andre Gomes, Lucas Digne og Aleix Vidal. En smuk en-to mellem Suarez og Coutinho fortjente et mål på 88, men Malaga-forsvaret gjorde for engang deres job. I tottenham trøjer sidste ende var resultatet et af Barcelonas mest behagelige sæsoner. - Kamp facts: 0.- Malaga: Roberto; Ricca, Luis Hernandez, Miquel, Roberto Rosales; Iturra, Lacen; Samuel, En-Nesyri (Ideye, min. 78), Chory Castro (Lestienne, min. 60); y Diego Rolan (succes, min. 78). 2.- Barcelona: Ter Stegen; Sergi Roberto (Andre Gomes, min. 74), Pique, Umtiti, Jordi Alba (Digne, min. 77); Busquets, Rakitic, Coutinho, Paulinho; Dembele (Aleix Vidal, min. 85) og Luis Suarez. Dommer: Martinez Munuera.
|