JosefaOof
|
 |
« on: January 27, 2019, 08:45:34 AM » |
|
Barcelona trøjer Real Madrid kystede ind i finalen af Club World Cup med en behagelig 2-0 sejr over den mexicanske side Club America på torsdag aften på International Stadium i Yokohama. Karim Benzema scorede sent i første halvleg, mens Cristiano Ronaldo tilføjede et andet mål bare øjeblikke før fuld tid for at sende Los Blancos til deres anden Club World Cup-finale om tre år, hvor de vil møde den japanske side Kashima Antlers søndag. På trods af den lille sejrmargen var det en ret let og ligetid for Real. Zinedine Zidane-holdet manglede skarphed og kunne ikke afslutte en række chancer, der ville have gjort scoreline en bedre afspejling af deres dominans i kampen. Cristiano Ronaldo var på sit aktive bedste, men uden tvivl den bedste udøver på dagen for Real var Luka Modric. Kroatiens internationale lod Real i at dominere midtbanen og forhindre, at Amerika i nogen grad voksede meget af et angreb. Skader til forsvareren Sergio Ramos og fremad Gareth Bale banede vejen for Nacho og Lucas tottenham trøjer Vazquez bayern trøjer at starte henholdsvis, men ellers var det en fuld styrke start XI for Zidane. Real var meget flad ud af portene. Deres passerer manglede overbevisning, og de fandt lidt plads i amerikansk forsvar. Mens Las Aguilas var helt sikkert de mere fysiske og defensive af de to sider, viste de stadig deres angribende varer på tælleren. America var imidlertid også tilbøjelig til den lejlighedsvise fejl, og en sådan glide førte næsten til spillets første mål. En Pablo Aguilar giveaway førte til et indlæg på højre side hvor Lucas svingede ind i et indlæg til Ronaldo, hvis hovedstød sprang ud af stolpen Benzema swooped ind for at forsøge at banke i rebound, men bolden blev afbøjet til hjørne. Ronaldo forblev Real s farligste spiller og Amerika målmand Moises Munoz var nødt til at være opmærksom på at redde en searing left-footer fyret ind af portugisiske. Størstedelen af Real-angrebet kom ned til venstre, med Modric og Marcelo gør det meste af arbejdet og målretning mod højreorienterede Ventura Alvarado. Alligevel lige da den mexicanske side troede, at de ville nå halv tid med kampen stadig scoreless, slog Benzema i dortmund trøjer de sidste sekunder til at give Real en 1-0 ledelse. Modric fodrede et pas til Toni Kroos, der spillede en kirurgisk bold ind i striben Benzema og derfra tog franskmanden sig af resten ved at scorere. Der var en fornemmelse af, at et andet rigtigt mål ville afslutte Amerika, og det kom næsten på den time, hvor Ronaldo førte en pause, der så ham, slap et pas til Benzema, som vendte tilbage til favør Ronaldo, men skuddet blev kæmmet af Paolo Goltz til hjørne. Chancerne fortsatte med at komme Reals vej, og det skulle have været 2-0 minutter senere, men Ronaldo uforklarligt ledet væk fra målet, da en simpel nikket mod nettet ville have været et andet mål. Amerika var simpelthen ikke i stand til at få bolden ud af deres egen halvdel og generere meget i vejen for fremadrettet. Normalt Real gør deres modstandere betale for sådanne fejl, men CONCACAF-mesterne blev spart af Los Blancos manglende afslutning. Endelig ville det andet Real-mål komme på fuld tid, da Ronaldo kom ind bag USAs forsvar og fejede i et skud forbi Munoz for 2-0-finalen. 0.- Amerika: Munoz; Alvarado (Guerrero, min. 54), Valdez, Goltz, Aguilar, Samudio; William da Silva, Sambueza, Ibarra (Quintero, min. 61); Romero (Arroyo, min. 69), Oribe Peralta. 2.- Real Madrid: Keylor; Carvajal, Varane, Nacho, Marcelo; Casemiro, Kroos (James, min. 72), Modric; Lucas, Cristiano, Benzema (Morata, min. 80). Dommer: Enrique Caceres (Paraguay). Gule kort: Sambueza (min. 22) for Club America, Nacho (min. 90) for Real Madrid. Røde kort: Ingen. Stadion: International Stadium i Yokohama. Deltagelse: 50.000.
|