VernNecais
Full Member

I'm Tanisha and I live with my husband and our 2 children in Lammhult, in the NA south area. My hobbies are Rock collecting, Gongoozling and Rock climbing.
|
 |
« on: January 28, 2019, 10:03:46 AM » |
|
Leverkusen trøjer Falkirk bestilte deres plads i den skotske cupfinale med en smash-and-grab win over Hibernian. Den dominerende påskevejsside ramte posten lige før pause gennem Fraser Fyvie og igen i anden halvdel gennem Scott Allan som Falkirk sjældent truet. Imidlertid blev Hibs bedøvet i det 74. minut, hvor Craig Sibbald led i et Blair Alston kors for at oprette et møde den 30. maj med enten Inverness eller Celtic. Det var sød hævn for Falkirk, der tabte en syv-måls thriller til Hibs på samme scene i konkurrencen for to år siden, og de vil se at tage koppen tilbage til byen for første gang siden 1957. Sibbald fortalte PLZ Soccer: Vi ønskede at få tilbagebetaling for 2013, så jeg er glad for det. Jeg ved ikke hvordan man føler efter det, jeg er bare summende. Da målet gik ind vidste jeg ikke, hvad jeg skulle gøre. Jeg havde gåsebud. Vi vidste, at vi ikke ville få mange chancer, så jeg er milan trøjer glad for, at jeg satte den væk. Blair satte det rigtigt på mit hoved. For deres del vil Hibs, sidste vindere af trofæet i 1902, spørge sig selv, om den forbandelse nogensinde vil blive brudt efter en semifinale, de havde bosset for lange staver. Begge ledere blev tvunget til ændringer for roma trøjer hele mesterskabet. Hibs midtbanespiller Scott Robertson udskiftede cup-bundet Martin Boyle, mens Falkirk-lederen Peter Houston havde John Baird og Mark Kerr cup-bundet, og hans topscorer, Rory Loy, havde undladt at komme sig fra en ankelskade. Hans kaptajn, David McCracken, vendte tilbage til forsvaret med angriber Taylor Morgan givet en start. Falkirk gik ind i kampen ubesejret i tre ligakampe mod Hibs denne sæson, tegner to og vinder en, men fandt sig under pres fra den første fløjte. Faktisk var Houstons side heldig at flygte bagfra efter seks minutter, da Dylan McGeouchs fine kryds fra højre blev rettet mod sit eget mål ved foden af strækningen McCracken. Falkirk målmand, Jamie MacDonald, kæbte det lige til den faldende Farid El Alagui, men medens den fladt på jorden gik den tidligere Falkirk-striker lige ind i den taknemmelige MacDonalds arme. Falkirk slog straks tilbage, da Will Vaulks langdistance-drev blev afbøjet forbi posten, da Hibs modstod en kort stavning af pres, og McCracken ledede et Sibbald-hjørne lige forbi den nærmeste post. Tempoet sænkede derefter, som om begge hold havde overrasket sig med deres tidlige dristighed. Hibs var slicker men deres endelige bold manglede, og det var også deres held. To minutter fra pausen, efter at El Alagui havde ramt sidegarnet, slog Fyvies lave drev fra omkring 30 meter MacDonald. Dog kæmpede bolden ud af stolpen og tilbage til målmanden. Houston erstattede David Smith med Botti Biabi i begyndelsen af anden halvleg, men i 47. minut var det Alston, der tvang Mark Oxley til at skubbe sin 25-yard skudt om stolpen til et hjørne, som ikke kom til noget. Hibs dominerede derefter. I det 64. minut, da leverkusen trøjer de pegede Falkirk tilbage i deres kasse igen, fik McGeouch sine ben fladt og forsøgte at udføre en volley, før Lewis Stevenson skød sit tætte skud højt over linjen. Allan brillede glædeligt vej ind i straffesparket før han kørte mod baren, med El Alagui på vej over hjørnet over øjeblikke senere. Hibs blev så bedøvet, da Falkirk tog føringen. Alston gik forbi Robertson ned til højre for at piske i et dejligt kors, og Sibbald undslap McGeouchs opmærksomhed for at drive en header forbi Oxley. Hibs kastede alt frem i søgen efter en leveler. En Paul Hanlon tackle forhindrede Biabi at få sit skud væk på disken - Falkirk græd for en straf blev afskediget af John Beaton - før MacDonald lavede en afgørende redning fra El Alagui i hans nærmeste stolpe. Falkirk holdt derefter ud i de tre minutter med ekstra tid til at gnistre scener af glæde blandt spillere og fans ved den endelige fløjte.
|