JosefaOof
|
 |
« on: January 28, 2019, 11:55:45 AM » |
|
Liverpool trøjer Ved første øjekast kan det ikke være tydeligt, hvor meget AFC Wimbledon og Luton Town har til fælles. Delve lidt dybere og spøgelsen af top-flight fodbold, trofæer, økonomiske udfordringer, magi i ikke-ligaen, forestående nye stadion projekter og nu League Two alle kommer ind i retrospektiv og nuværende visning. Begge har gradvise ambitioner om at vende tilbage til et højere niveau og at efterligne en tid, der så den oprindelige Dons løfte FA Cup i 1988, og Hatters løfter League Cup i samme år. Neal Ardley spillede 245 gange for Wimbledon. Udnævnt Dons manager i oktober 2012, er han den niende længste betjeningschef i de fire øverste engelske divisioner. Donsen havde kun tabt én gang i deres sidste syv kampe, men det barcelona trøjer nederlag var kommet imod Yeovil Town i deres sidste hjemspil. Efter at have været frustreret på grund af sidste uges udvaskning på Bristol Rovers satte Ardley sig tilbage for at se sin side erobre Luton med dødelige to minutters magi i begge halfs og som gav fire mål. Trods scoreline var Ardley forsonende overfor de besøgende. Jeg tror, at pointen til sidst ikke gør Luton retfærdighed, sagde han. Jeg tror for store dele, de gav os problemer, de havde 15 forsøg på vores mål, med seks på målet. Det er sjældent, vi er næstbedste i ligaen for at have [færrest] forsøg på vores mål. Portsmouth er over os, men vi er næstbedste i ligaen på det. Det er sjældent, og det er æren til Luton. Forskellen er, vi forsvarede vores boks, og de gjorde det ikke. I sidste ende scorede vi i gode tider, og hvis arsenal trøjer du ser, scorede vi to i løbet af to minutter i første halvdel og to i løbet af to minutter igen [i anden halvdel], der gør hele forskellen. Vinderen løfter Wimbledon i 10. plads, tre point ud af en play-off spot. Med planlægningstilladelse til at opbygge et nyt 11.000-sæders stadion på Wimbledons greyhound-stadion godkendt, lukker Dons på en tilbagevenden til deres åndelige hjem på Plough Lane. Ansøgningen omfatter 602 boligenheder, med detail- og kommerciel plads og en fritidsklub. Efter at have bøjet ud i FA Youth Cup femte runde til Chelsea, er Ardley tilfreds med at klubben skrider frem og understreger drømmen er at vinde forfremmelse til League One. På banen har Ardley et hold med en potent strejke kraft. Tom Elliott, Andy Barcham og Lyle Taylor, der scorede to gange, løb Luton ragged. Med benene trættende blev hatterne plaget af substitutionerne Adebayo Azeez og Adebayo Akinfenwa. Med syv spil i tre uger forud for dem håber Ardley, at strejkerne fortsætter med at skyde. Det var det, vi håbede på i starten af sæsonen. Vi satte os Fodboldtrøjer ned og havde et syv-timers personale møde og talte om, hvilken forfremmelse der kunne se ud. Vi sagde fire gode fremadrettede, konkurrence for steder, evnen til at tage to af og sætte to på, alle forskellige kvaliteter, og vi har det. I disse syv spil om tre uger vil jeg ikke bekymre mig om, hvilke frem jeg spiller. Jeg tror ikke, jeg svækker holdet, der spiller nogen af dem, de har alle forskellige kvaliteter, der kan vinde spil, og de er alle uafspilelige, når de er på det. Blot nødt til at bevare dem. Ryan Sweeney åbnede scoringen, med den sidste berøring der kommer fra Hatters-kaptajnen Scott Cuthbert, med Taylor drejning i Barchams akrobatiske kors for en 2-0 halvtidsled. Livlig og opfindsomme var Barcham kernen i alle Dons kreativitet. Besøgendeens svar var at fjerne Craig Mackail-Smith for forsvareren Magnus Okuonghae i intervallet, men det gav ingen betydning. Sean Riggs drev gav Dons en 3-0 føring med Taylor og tog sin anden fra George Francombs 49. minuts hjørne. Lutons trøst kom fra et voldsomt skud fra Jack Marriott, hvilket betyder, at den fremragende debutantmester Kelle Roos blev nægtet et rent ark. Efter at have set hans side slået fra hinanden, anerkendte Lutons manager, Nathan Jones, hvilket område der viste sig at være dyrt. I vores defensive ansvarsområder har vi ikke gjort dem godt nok, og det kostede os. Det var en meget skuffende præstation.
|