JosefaOof
|
 |
« on: January 28, 2019, 01:49:26 PM » |
|
Fodboldtrøjer Børn Evertons majoritetsaktionær Farhad Moshiri vil returnere hensynsløs manager Ronald Koeman på transfermarkedet, mens han forsøger at forbedre ting fra banen selv. Den iranske milliardær, en 49,9% aktør, skubber videre med planer for et nyt stadion, der belønner fans og loyalitet. Moshiri understregede den eneste måde klubben kunne konkurrere på i den nye Hollywood of Football, som er Englands nord vest for at forbedre kommerciel indkomst, men insisterede i mellemtiden, at Koeman ville få det, han ønskede at bygge Evertons hold. Vi har ingen begrænsninger for at bruge, sagde han til TalkSport. Manager er helt engageret og hensynsløs; hvis en spiller ikke er færdig bruger han en anden spiller og til sidst køber han en. Der er ingen sentimentale problemer der. Lederen vil styrke holdet på de områder, som han føler sig nødvendige. Koeman er Koeman: Han gør hvad han vil, og jeg støtter ham. Jeg tror jobbet af en ejer og formand er simpelthen at ansætte og brænde lederen, resten er nede for ham. Når vi ansætter en leder, returnerer vi ham. Han har personlighed, aura og evne, og vi stoler på ham. I Evertons kultur er krybbe den vigtigste person. Han opnåede ottende og syvende med Southampton. Han skal forbedre det, men bayern trøjer det er et meget vanskeligt landskab nu. Everton gjorde deres bedste for at komme tilbage til Koeman i sommervinduet, men på trods af at komme op med kontanter - hjulpet af John Stones £ 47,5m salg til Manchester City - de fandt det svært at bringe i førsteklasses stjerner. Jeg tror, at lederen havde syv navne, fire af dem vi fik, sagde Moshiri. Vi forsøgte at købe [Kalidou] Koulibaly i Napoli og de ønskede £ 60m. Det er monopolpengene. Vi gik lige til den pris, og de besluttede ikke at sælge. Han [Koeman] ønskede en box-to-box midtbanespiller og vi matchede [Moussa] Sissokos pris og betalte faktisk mere og alle vilkårene blev aftalt, og lige før midnat indså vi, at han havde ændret sig. Lucas Peréz [Deportivo La Coruñas fremad] var klar til at underskrive og Arsenal tog ham fra os i sidste øjeblik. Moshiri kender den eneste måde Everton kan håbe på at konkurrere med Premier Leagues øverste sider er ved at bruge flere penge, men for at gøre det skal de bringe flere indtægter, og dermed behovet for at flytte fra Goodison Park. Områder liverpool trøjer ved Bramley Moore Dock i byens centrum og Stonebridge Cross i Croxteth er blevet identificeret, og Moshiri ved, hvilken han foretrækker, og han har gjort det til sin prioritet for at bringe den til fruition efter flere mislykkede forsøg. For vores klub at konkurrere i det nordvestlige England, som er den nye Hollywood i fodbold med Guardiola, Mourinho, Klopp, havde vi brug for en stjerne til at stå på touchlinjen, så jeg fik Koeman, sagde han. Vi havde brug for en stærk balance, så jeg betalte af gælden. Vi er nu meget fleksible økonomisk. Vi har brug for et stort stadion, ingen tvivl om det. Vi har gjort det hårde, fordi klubben var begrænset til at flytte eller udbygge Goodison ved bankpagter, men jeg har betalt gælden, så vi er fri til at gøre, hvad vi vil, og vi har finansieringen til at gøre det. Klubben har taget noget fra fansen og i vores tanker ved vi, hvor vi lazio trøjer skal hen og vi er engagerede. Jeg kan forsikre dem om, at de vil have et stadion, der belønner deres loyalitet og lidenskabelig støtte til vores klub. Dette er mit hovedmål.
|