Bone and Joint Health
May 30, 2026, 12:42:04 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: SMF - Just Installed!

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Juventus tröja Fotbollsförbundets verkställande direktör, Martin Glenn, föreslog att kvinnliga fotb  (Read 114 times)
OfeliaMors
Sr. Member

I'm Yukiko and I live in Bobigny. I'm interested in Environmental Studies, Roller skating and Danish art. I like travelling and watching NCIS.

View Profile
« on: January 28, 2019, 09:10:33 PM »

Arsenal tröja Fotbollsförbundets verkställande direktör, Martin Glenn, föreslog att kvinnliga fotbollsspelare kan vara mindre toleranta av skämmer än deras manliga motsvarigheter den dag som styrelsen meddelade planer att anta Rooneyregeln i ett försök att förbättra inclusiviteten i sporten. Glenn bekräftade att minst en kandidat för BAME (svart, asiatisk, minoritets etnisk) kommer att intervjuas för att bli nästa England-chef efter Gareth Southgate. Men när han skisserade en handlingsplan om att förbättra kulturen kring kvinnornas ledande lag efter en blåmärken på sex månader för styrelsen och dess ledande befattningshavare riskerade Glenn att dra ytterligare kritik genom att Barcelona tröja hävda att det finns en könsskillnad kring godtagbar interaktion mellan spelare och Ledningspersonal. FA försöker återuppbygga sitt rykte efter Eniola Aluko-krisen. Glenn insisterade på att han inte hänvisade till påstådda rasistiska kommentarer till Aluko av den tidigare England-chefen Mark Sampson, som han bedömer vara mycket allvarligare. Men han sa: Jag tycker kulturellt vad kvinnor kommer att vara beredda att klara av har varit lite annorlunda än killar. Begärde att förklara vad han menade, tillade Glenn: Jag antar att skämten skulle vara ett fall i sak. Nu är våra klagomål och whistle-blowing förfaranden vanliga över män och kvinnor lag. Våra riktlinjer för coaching är gemensamma för män och kvinnor. Men jag tycker att det är rättvist att säga från vad vi har sett är det förmodligen några skillnader i vad de skulle förvänta sig att höra eller säga. Under Rooney-regelinitiativet kommer en BAME-kandidat att intervjuas för alla England-coachingjobb i framtiden för att följa Football League-meddelandet att det skulle antas ett liknande pilotprogram. Det finns bara fem BAME-tränare över 92 klubbarna i pyramiden, med Brightons Chris Hughton som enda BAME-chef i Premier League. I november sade Sports Peoples Think Tank att endast 22 av 482 coachningsroller Arsenal tröja i de fyra bästa divisionerna hölls av BAME-tränare. Premier League har ingen plan för att genomföra Rooney-regeln men Glenn sa att han hoppades att det skulle ha en trickle down effekt. Regeln är uppkallad efter sena Dan Rooney, den tidigare ägaren till det amerikanska fotbollslaget, Pittsburgh Steelers. Det antogs över NFL innan man spred sig till sport runt om i världen. Vi är där för att sätta ett exempel, sa Glenn. Vi är också en ganska stor arbetsgivare också om du tänker på antalet 28 England-lag nu, om du inkluderar män, kvinnor och funktionshinder. Jag tror att jag pratar med människor i Premier League och FA, jag ser inget motstånd mot det och för att vara rättvis har EFL en Rooney-regel på plats. Vi gör det av två skäl. I mjuka termer eftersom det är rätt sak att göra, men det finns också ett affärsmässigt fall för det, tillade Glenn. Om ditt ledningsgrupp återspeglar mer de personer du tjänar, då ska du fatta rätt beslut. Vad vi ser nu är fler BAME-spelare och det vi vill göra är att se till att deras spelarkarriär finns en möjlighet för dem att fortsätta bidra och att de tycker att FA är också för dem. Tvärs över alla England-lag som FA kontrollerar, inklusive åldersgrupp, kvinnor och handikapplag är den enda BAME-tränaren Kevin Betsy som tränar männen under 15-årsåldern. Det har aldrig funnits en svart eller etnisk minoritetschef för de äldre männen. Ged Grebby, grundare av Kick It Out, beskrev FA förra året som en tendens att vara föråldrade, bleka, vita gamla män. Glenn påpekade att FA har fler BAME-anställda än det nationella medlet. Organiskt har vi diversifierat bara på grund av det naturliga urvalet och folk som kommer igenom och det finns BAME-representanter både i Englands uppställning och över utvecklingslagen, sa han. Vi är 13% BAME över den bredare arbetskraften och det är högre än det nationella genomsnittet - men Chelsea tröja då är det nog inte så högt som den spelande befolkningen.

Also visit my site :: Liverpool tröja
Pages: [1]
  Print  

Jump to: