LilianForr
Newbie

I'm a 43 years old, married and work at the university (Law). In my spare time I try to learn Chinese. I have been there and look forward to go there sometime near future. I like to read, preferably on my ebook reader. I really love to watch Supe
|
 |
« on: January 26, 2019, 10:31:34 PM » |
|
Napoli trøje Den mest sjov lyd, jeg hørte i barndommen, var en stemme, der stammer fra bunden af en offentlig brønd. Brønden er placeret på bøjningen af vejen før klatringen mod krematoriet og Temple Sam Po Kong Building Stone, Semarang. Der bor folk i bjergene vand for deres daglige behov. Vi stopper altid ved der hver gang vi krydser det, ikke at tage vand, fordi brønden er dyb og timbre er stor. Ikke en af os er stærk nok til at tage vand med en stor spand fra den dybe brønd. Vi har bare poked vores hoveder ved mundingen af brønden og mødt. Han vender altid tilbage, hvad vi siger. En af mine venner, de fleste af os og de mest kyndige, sagde at i bunden af brønden er der en geni, der kan lide at efterligne, hvad vi siger. I skolen lærer vi om ekkoer, men vi tror på, hvad han siger. Ligesom de fleste mennesker som mysterium elsker vi børn også mysterium. Videnskaben kan forklare, hvordan naturlige fænomener som vores lyd ekko forekommer, men slægtenes bund af brønden er et mysterium. Og vi tror stadig, at vores stemmer returneres af geni fra de offentlige velvagtere. For en tid siden læste jeg en bog, der ekkoer, lyden, der kommer fra vores råb ved mundingen af en offentlig vel, ikke kun naturlige fænomener, men også åndelige fænomener. Der Barcelona trøje er en lyd, der ledsager enhver handling, siger Prabhat Ranjan Sarkar, som er kendt af det åndelige navn Shrii Shrii Anandamurti. Den bog jeg læser er en samling forelæsninger med titlen Discourses on Real Madrid trøje Tantra. Der er to kapitler i bogen, der indeholder mere end halvtreds foredrag, diskuterer de akustiske rødder, der ledsager hver handling. Et kapitel er en indledende samtale om akustiske rødder, leveret i 1979 i Taipei. Et andet kapitel er et langt og mere teknisk foredrag om de akustiske rødder af indo-ariske bogstaver. Ifølge ham er enhver handling, vi altid producerer, lyde. Vi banker på døren og lydene, der vises på indonesisk, eller banker i engelsk stavning. Når vi græder græder vi. Når vi griner, slipper vi en hahahaha lyd ud. Nu, takket være sociale medier skriver folk mere forskelligt grin, kan være wakakak eller wkwkwkwkwk eller qqqqqqq ... Objektene i universet træffer også handling. Jorden omgiver solen, månen cirkler jorden, bølger og flodvand flyder fra ét sted til et andet. Alle lyde. Selv strømmen af lys, hvis stemmer er uhørlige for vores ører og de katte, der sniger sig rundt om rotten. I den åndelighed, han tror, tror Anandamurti - og lærer sine tilhængere - at i det væsentlige er enhver lyd hellig; Alle kommer fra samme kilde, den allestedsnærværende substans. Universets akustiske rødder, siger han, er skabelsens, nurturanceens og ødelæggelsens stemmer. Hellig som universets lyd er hele lyden produceret af menneskets udtryk på ethvert sprog. Jeg respekterer alle sprog på jorden, sagde han. Alle har samme værdighed. Til ethvert sprog på jorden kalder han det vores sprog. Det forekommer mig, at jeg ikke kan være retfærdig til at tro, at alle lyde eller alle Roma trøje akustiske rødder af enhver handling er hellige. Jeg finder det svært at acceptere det lyder, der ledsager ord med medfølelse. Ofte er jeg også vred på hate speech udtryk, som ikke engang er rettet mod mig. Og det er en drænende vrede. For hvis vi adlyder, kan vi hver dag høre en enkelt udtale af had og verbalt misbrug. Gå til markedet, sagde Anandamurti. Der var meget støj. Indenfor markedet kan du høre stemmerne af folk, der byder på kød, byder på tempe eller lyden af købmænd, der beder om at blive forstået til at hæve priserne og så videre. Der kan også være skrig af lommetyver. Så hold dig væk fra det marked. Du ved, alle disse stemmer forbliver, men fra en afstand hører vi ikke enkelte taler. Samlingen af alle udtryk på markedet bliver til en summende del af universets lyd, som ifølge Anandamurti i det væsentlige er en del af skabelsen, bevarelsen og ødelæggelsen. Det er ikke let at distansere dig selv fra markedet. Desværre kan vi bare ved at gøre afstanden forvandle stemmen til et had og noget til noget helligt. Eller i det mindste være et behageligt ekko som lyden af en geni fra bunden Af en brønd.
|