Bone and Joint Health
May 30, 2026, 02:20:00 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: SMF - Just Installed!

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Juventus tröja Cardiff City är fortfarande olycklig med Derby Countys uppskjutande av söndags mäste  (Read 209 times)
OfeliaMors
Sr. Member

I'm Yukiko and I live in Bobigny. I'm interested in Environmental Studies, Roller skating and Danish art. I like travelling and watching NCIS.

View Profile
« on: January 27, 2019, 02:19:20 PM »

Arsenal tröja Cardiff City är fortfarande olycklig med Derby Countys uppskjutande av söndags mästerskapsspel på Pride Park, där polisen hävdar att de inte var inblandade i det slutliga beslutet. Den engelska fotbollslagen (EFL) har kontaktat båda klubbarna för sina observationer om beslutet, som Derbyshire Police har sagt togs självständigt av klubben på grund av det dåliga vädret och oro över säkerheten för Arsenal tröja fans som reser till marken. Cardiffs chef, Neil Warnock, beskrev beslutet att meddela utskjutningen klockan 8.30 på söndagen som skandalös och skam. Avsparkningen berodde på middagstid. Vi kom upp igår och uppenbarligen snön, men jag tycker det är en skam rättvist, berättade han för Sky Sports News från Pride Park på söndagen. Det finns inget här, parkeringsplatserna är tydliga, alla butiker är öppna. Jag är väldigt besviken. Jag är inte alltför förvånad, dock. Jag hörde [Derby manager] Gary Rowetts kommentarer tidigare i veckan om om vi inte kan komma över helgens skadakris med detta spel, borde vi vara bra efter händelsen. Säkerhet? Vi har kommit från mitten av landsbygden på tränaren och vägarna har varit helt okej, så jag vet bara inte var de kommer ifrån med detta, tillade han. Det lämnar en sur smak. Jag tycker att det är skandalöst. Ken Choo, Cardiff Citys verkställande direktör, lagde till på klubbens officiella hemsida: Jag förstår helt frustrationerna hos våra supportrar, särskilt de som reste till Derby den här helgen. Jag är i dialog med EFL för att bestämma exakt varför spelet skjutits upp och hur det beslutet fattades. Ett EFL-uttalande sade på söndagen spelades upp efter diskussioner mellan Derby County, Derbyshire Police och den lokala säkerhetsrådgivningsgruppen - men Derbyshire Constabulary har sagt att de inte var inblandade i det slutliga beslutet. För tydligheten fattade Derby County Football Club beslutet att skjuta Liverpool tröja upp matchen på grund av väderförhållandena och hälsa och säkerhet för människor som reser till marken, Derbyshire Police tweeted på måndagen. Klubben fattade detta beslut Liverpool tröja självständigt. Det gjordes inte av Derbyshire Constabulary. Derby County sa på söndagen utskjutningen berodde på Pride Park och dess omgivande områden var osäkra för supportrar, personal och tjänstemän. Som svar på polisutlåtandet utfärdade klubben ytterligare ett släpp och krävde att de följde rätt procedurer. Vi överensstämde fullt ut med alla arbetsdagar för matchdagen kring spelets uppskjutande, sa klubben på måndagen. Beslutet stöddes fullt ut av den oberoende säkerhetsrådgivningsgruppen som ansvarar för att klubben uppfyller villkoren för vårt säkerhetscertifikat. Spelet kommer sannolikt att omorganiseras på ett veckodag i april, när det kommer att lägga till en upptagen inlöpning för båda lagen. Cardiff, för närvarande andra i bordet, och Derby i femte kommer båda att spela sina sista nio ligaspelen mellan 30 mars och 6 maj - en period på 38 dagar.

Also visit my site :: Liverpool tröja
Pages: [1]
  Print  

Jump to: