|
JosefaOof
|
 |
« on: January 28, 2019, 01:57:49 AM » |
|
Liverpool trøjer Atletico Madrid træneren Diego Simeone roste sit holds fremragende unges spillere efter en meget ændret start XI sikrede en 0-0 draw hjemme til Bayer Leverkusen onsdag aften, forsegling en 4-2 samlet passage til Champions League kvartfinaler. Atletico er i UCL sidste år i fjerde år i træk under Simeones vejledning, selv om holdet har ændret sig meget i løbet af den tid, herunder Diego Costa, Thibaut Courtois og Arda Turan forlod klubben i store pengeoverførsler. Med en række regelmæssige startere savnet ved skade og udsættelse viste startlinjen for returspillet mod Leverkusen nylige ungdomsholdskandidater Saul Niguez, Thomas Partey og Lucas Hernandez, med den 22-årige Argentina International Angel Correa i angreb. Los Colchoneros træner fortalte sin postmatch nyhedsmøde, at han var imponeret over det imponerende arbejde gjort på holdet da han ankom i december 2011. Det er en stor indsats fra spillerne, sagde fiorentina trøjer Simeone. Vi vil altid forbedre og komme videre. Champions League er speciel, og det er meget vigtigt for klubben at være i de sidste otte. Det, jeg mest ligner, var for fire år siden, at jeg så Thomas og Saul spille i Segunda B-divisionen med vores ungdomshold, Lucas, der spiller i samme spil. Selv om der aldrig var nogen reel følelse af Leverkusen, der muligvis vælte 4-2-målet fra det første ben i Tyskland i sidste måned, var Atletico-målmand Jan Oblak hans holdets fremragende spiller om natten med et ene, næppe troværdigt tredobbelt stop for at nægte Julian Brandt og Kevin Volland især fremragende. Det var et meget åbent spil, sagde Simeone. De havde chancer i anden halvdel, der var meget gode sparer fra Oblak. Han når sit bedste niveau, og hans målmand psg trøjer var også meget god, da vi havde chancer for Correa og Koke. Atletico Madrid marcherede videre til sit fjerde kvartal i træk i kvartfinalen på onsdag. Vi tænker bare på Sevilla, absolut, sagde han. Vi kommer ikke ind i dette, vi har ingen indflydelse. Bayer-manager Tayfun Korkut, der erstattede Roger Schmidt siden første ben, var tilfreds med hans sides skærm i Madrid og omtalte Kevin Volland og Hernandezs første halv chance. Vi forsøgte at kontrollere det og forsøgte at kigge efter vores situationer, og jeg tror, at vi havde juventus trøjer to gode øjeblikke i første halvleg til at score, men vi var altid i spillet. Holdet arbejdede hårdt og forsøgte at kontrollere spillet. Passet var ganske godt, men du skal score, hvis du vil gå til næste runde. Volland, Wendell og Kevin Kample testede Olbak i anden periode, men til ingen nytte. I anden halvdel har vi store chancer for at score også, tilføjede Korkut. I slutningen af dagen skal du sige hvad du skal gøre, men jeg skal fortælle dig, vi arbejder hårdt, teamet arbejdede hårdt de sidste par dage, så vi vil fortsætte. Dette er den måde, vi vil have, at de skal spille, så vi vil forsøge at fortsætte med denne stil.
|