HectorB529
Newbie

My name is Cody (49 years old) and my hobbies are Rock climbing and Freerunning.
|
 |
« on: January 26, 2019, 06:25:42 PM » |
|
Hamburger trikot Zinedine Zidane hyldet en historisk dag for Real Madrid, da de spanske mestre blev den første klub til at beholde Champions League med en eftertrykkelig 4-1 sejr over Juventus, på en aften, hvor Cristiano Ronaldo skrev sit navn ind i rekordbøgerne med yderligere to mål. Ronaldo blev den første spiller til at score i tre Champions League finalen og tog hans tally af karrieremål til 600 med en mand-of-the-match præstation mod et Juventus side, der startede lyst, men dårligt mistet deres vej i andet halvår. Mario Mandzukic udlignet til den italienske side med et spektakulært overheadspark, efter at Ronaldo havde lagt Madrid foran, men spillet blev ændret efter intervallet. Madrid scorede to gange i tre minutter gennem Casemiro og Ronaldo, med Marco Asensio tilføjer en fjerde i den 90. minut efter Juventus var blevet reduceret til 10 mand efter Juan Cuadrado barske afskedigelse. Zidane beskrevet Madrids anden halvdel præstation som spektakulære, og var begejstret at klubben vandt den spanske titel og Europa Cup i samme sæson for første gang siden 1958. Utroligt, det er Madrids 12. Europa Cup i alt. Du kan sige i dag er en historisk dag for alle Madrid fans, for spillerne og for mig selv, sagde Hamburger trikot Zidane. Jeg føler mig meget glad fordi sandheden er, at det har været et specielt år, du kunne ikke drømme om noget bedre. Vi vandt ligaen den sidste dag, og vi ved, at det er meget svært at BVB trikot vinde en Champions League-finale for andet år i løb - vi har formået at gøre det. Ronaldo, der fik sin mand-of-the-match award af Sir Alex Ferguson, pegede på hans liste over svimlende karriere statistik når mindet om, at nogle mennesker har kritiseret ham i den seneste tid, og også foreslået, at, i en alder af 32, han føler sig så god som han nogensinde har gjort. Hvad er vigtigt er, at jeg gjorde igen, en fantastisk årstid, vandt jeg og mine holdkammerater dobbeltværdien, sagde Ronaldo, som nu har scoret 108 mål i Champions League. Jeg tror, at folk ikke har ord til at kritisere, fordi tallene ikke lyver. Jeg er meget glad, det er en af de bedste øjeblikke i min karriere - jeg synes at sige det hvert år. Mit hoved er kun et tal. Jeg har lyst til en ung dreng. Zidane, som har præsideret de tilbagevendende Champions League-succeser, indrømmede, at Madrid kæmpede i første halvleg, da Juventus spillede uden mangel på tro. Vi begyndte med vanskeligheder, men jeg tror i anden halvdel, vi var klart overlegen, sagde Madrid-træneren. Vi holdt bolden, pressede højere op og fysisk tror jeg vi også vundet spillet der på grund af den beslutsomhed, vi viste. Det blev til en chastening aften for Juventus, som nu har mistet syv af deres ni europæiske cupfinale og fem i rækkefølge. Massimiliano Allegri, Juventus manager, indrømmede, at hans spillere ikke kunne reagere mentalt, da Madrid igen tog føringen og også anerkendte forskellen, som Ronaldo gjorde igen ved den store lejlighed. I første halvleg spillede vi smukt, sagde Allegri. I anden halvleg skød Real Madrid acceleratoren, og vi forblev for statiske og satte sig for længe tilbage. Vi vidste at vi spillede imod et meget stærkt hold. Det er indlysende, at hvis nogen vinder Ballon dOr og scorer så mange mål, er det en stor fordel for Real Madrid. Den eneste kritik, jeg kan gøre af mine spillere er, at vi efter at have indrømmet det andet mål burde have holdt sig mentalt i kampen for at forsøge at finde løsninger og udligne, men vi kunne ikke gøre det. Spurgte, om det var slutningen på en æra for nogle af Juventus-spillere, svarede Allegri: Nej, jeg tror ikke, at Juventus har nået enden af en cyklus. [Gianluigi] Buffon vil stadig være Juventus målmand næste år, Andrea Barzagli vil Leverkusen trikot stadig være hos os. Disse spillere har stadig meget at give.
|