Bone and Joint Health
October 16, 2025, 09:45:45 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: SMF - Just Installed!

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Liverpool tröja Mauricio Pochettino satte tonvikten på ungdom på Tottenham Hotspur på transfer dead  (Read 78 times)
OfeliaMors
Sr. Member

I'm Yukiko and I live in Bobigny. I'm interested in Environmental Studies, Roller skating and Danish art. I like travelling and watching NCIS.

View Profile
« on: January 27, 2019, 07:49:21 AM »

Liverpool tröja Mauricio Pochettino satte tonvikten på ungdom på Tottenham Hotspur på transfer deadline dagen genom att knyta Harry Kane till ett fem och ett halvt år kontrakt och underteckna den 18-årige MK Dons mittfältaren Dele Alli, medan han lånade Aaron Lennon till Everton för resten av säsongen. Lennon hade fallit från tjänst under Pochettino och han har inte presenterat sedan 11 december. Den 27-årige England-vingen, som gick med i Tottenham för £ 1m från Leeds United 2005, har bara startat tre Premier League-matcher den här säsongen. Det fanns intresse för honom från Hull och Stoke men när Everton gjorde sitt drag hoppade Lennon på chansen. De har möjlighet att göra avtalet permanent på sommaren. Lennons Tottenham-kontrakt upphör att gälla 2017. Tottenham frågade om att ta fram Kevin Mirallas från Everton men de fick höra att han inte var till salu. De kommer att försöka igen på sommaren när Mirallas skulle ha ett år att springa på sin affär, även om Everton behåller ett alternativ billiga fotbollströjor på honom ytterligare ett år. Tottenham erbjöd £ 5m för Alli med ett lån tillbaka till MK Dons för resten av säsongen som en del av arrangemanget. Han genomgick en medicinsk på måndag kväll och ett fem och ett halvt år avtal bekräftades senare. Alli har kommit fram som en av de hetaste utsikterna i engelsk fotboll och en av hans senaste framträdanden drog representanter från 32 klubbar. Bayern München och Internazionale är bland dem som har besökt honom. Alli, som gick med i MK Dons vid 11 års ålder, hade ett utmärkt spel i 4-0 Capital One Cup-vinsten över Manchester United i augusti och han har scorat 12 gånger i League One den här säsongen. MK Dons ligger andra i League One. Han gjorde sin debut för MK Dons i november 2012 Barcelona tröja och har gjort 20 mål i 76 utseende i alla tävlingar för dem. Hans prestationer har varit anmärkningsvärda för teknik och styrka i utmaningen. Capped av England Under 19-talet var Alli föremål för bud från Newcastle och Aston Villa. Newcastle ville dock vänta till sommaren att göra affären. Pochettino har visat en vilja att lita på unga spelare sedan han anlände till England, först i Southampton och nu på White Hart Lane där en koppling av spelare på 23 år och under har fått sin möjlighet. Kane, den 21-årige anfallaren, har tagit sin chans i ögonblicklig stil. Han har redan gjort 20 mål i alla tävlingar denna säsong för att bli den andra Tottenham-spelaren för att nå landmärket sedan 2007-08 (Gareth Bale var den andra) och de förbättrade villkoren till 2020 återspeglar hans framsteg. England under 21 internationella tippas för att göra upplägget till högre nivå. Det har varit en bra sex månader, sa Kane, som undertecknade sitt tidigare kontrakt i augusti. Det här är ett annat steg. Förhoppningsvis kan jag trycka på detta och bli ännu bättre. Kane, som stödde Tottenham som pojke, har varit i klubben sedan 11 år, även om sakerna kanske hade fungerat annorlunda om han hade gjort betyget i Arsenal. Han tillbringade ett år på sin akademi när han var åtta. Jag ville ha en Tottenham kit men jag tror inte att det skulle ha gått för bra, sade Kane, med ett leende. Jag var ett barn som bara försökte spela fotboll men jag har varit hos Spurs sedan jag var 11. Jag har alltid älskat klubben. Jag har varit här 10 år och förhoppningsvis kommer det att finnas många Juventus tröja år framöver. Tottenham har avbrutit kontraktet för sin fullback Benoît Assou-Ekotto.

Also visit my site :: Liverpool tröja
Pages: [1]
  Print  

Jump to: