OfeliaMors
|
 |
« on: January 26, 2019, 07:30:10 PM » |
|
Arsenal tröja Det är ingen hemlighet, den första presskonferensen Jose Mourinho presenterar alltid som en ny chef för Manchester United, mannen från Portugal attackerade direkt sin rivaliserande tränare, Pep Guardiola, som ska menahkodai Manchester City. Mou värd den inledande nyhetskonferensen som den nya Red Devils manager måndagens lokala tid, en dag efter införandet av Guardiola som den nya tränaren för medborgaren. Båda tränare som kan tävla i La Liga med Real Madrid och Barcelona kommer att återkomma ihop Barcelona tröja i Premier League nästa säsong. Guardiola mottog ett förslag City efter att ha nekat att förnya sitt kontrakt med Bayern München. Medan Mourinho föll till United efter Chelsea föll i slutet av 2015 sedan. Rivalitet båda är heta i La Liga, bröt igen i Premier League 2016/2017. Mourinho är Juventus tröja känt för att hämnas krigsnerven, och ger slutligen kommentarer om förekomsten av rivaler från Spanien med staden. Jag tror inte att han kommer att passa in här, en sak, du är i en tävling i Spanien där det bara är två Arsenal tröja lag som tävlar. Nu kommer det att finnas tre konkurrenter, men när det bara finns två, berättade Mourinho Sky Sports. Eller när jag är i Italien är det tre tävlande lag. Det är meningsfullt och kommer att vara tillvägagångssättet. I Premier League betyder det inte för att om du bara fokuserar på ett lag, en motståndare, kommer den andra att skratta, Andra kommer att vara nöjda med din attityd på det sättet, avslutade han. Mourinho sätter till sig själv, han kommer inte vara rädd för att möta City. Men den portugisiska chefen föredrog att fokusera på att bygga laget han just tagit över från Louis van Gaal. Jag är Manchester United, och jag respekterar de andra klubbarna, särskilt mitt hus efter sju år tillsammans, jag måste säga att jag är chef för den största klubben i England. Jag behöver inte vara uppmärksam på andra, jag kommer att fokusera på mig själv och vårt arbete, avslutade han.
|