Bone and Joint Health
May 02, 2026, 09:49:36 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: SMF - Just Installed!

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Fotbollströjor Cesare Prandelli har erbjudit sig att avgå efter lagets borttagning från VM, berätta  (Read 68 times)
OfeliaMors
Sr. Member

I'm Yukiko and I live in Bobigny. I'm interested in Environmental Studies, Roller skating and Danish art. I like travelling and watching NCIS.

View Profile
« on: January 27, 2019, 04:02:11 AM »

Juventus tröja Cesare Prandelli har erbjudit sig att avgå efter lagets borttagning från VM, berättade han på en presskonferens på tisdag. Italien, de fyra gånger världsmästarna, förlorade 1-0 till Uruguay för att sluta tredje i Grupp D. Prandelli tecknade en tvåårig kontraktstillägg, som täckte Euro 2016, strax innan VM började. Jag pratade med federationens president och gav min uppsägning, sade Prandelli. Den tekniska uppbyggnaden fungerade inte, och jag tar allt ansvar för det. Något har förändrats sedan min kontrakt förnyades. Jag vet inte varför. Jag valde en viss teknisk plan och det är därför jag avgår - Juventus tröja för att det inte fungerade. Prandelli, före detta Roma och Fiorentina-tränare, ersatte Marcello Lippi som landslagschef i kölvattnet av VM 2010. Han styrde Italien till finalen i Euro 2012 där han var mycket berömd för sina coachingmetoder trots ett eventuellt 4-0 slutligt nederlag till Spanien. Italien gjorde en stark start till världscupen 2014 med seger över England men blev kvar med alla att spela för i sitt sista gruppspel efter en oväntad förlust för Costa Rica. Trots en solid defensiv prestation infördes Italien under allt större press efter att Claudio Marchisio skickats ut och ett 81-minuters mål från Diego Liverpool tröja Godín gjorde Juventus tröja att Uruguay avancerade till knockout-stadiet på italienarnas bekostnad. Prandelli tillade: Ett andra europeiska mästerskap, tredje i Confederations [Cup] och kvalifikationen som erhållits i förväg bör inte underskattas. Matchen var väl balanserad i lika antal men avsändningen förändrade allt. Prandelli var inte den enda mannen som skulle falla på sitt svärd, medan den italienska federationspresidenten Giancarlo Abete också gick ner. Han sa att han skulle rekommendera att Prandelli ändrar sig. Jag kommer att gå till styrelsen och erbjuda min oåterkallelig uppsägning också. Jag hade redan fattat detta beslut inför VM, sa han.

Also visit my site :: Liverpool tröja
Pages: [1]
  Print  

Jump to: