OfeliaMors
|
 |
« on: January 27, 2019, 07:24:37 AM » |
|
Juventus tröja Perfekt, det är det rätta ordet för att beskriva figuren av Lionel Messi Vid 28 års ålder har han redan fem Ballon d eller troféer och det gör sitt namn som världens bästa fotbollsspelare. Om du ser tillbaka har Messi fått beröm nyeleneh från olika partier. Barcelonas anfallare kallades en utomjordisk förklädd som en människa. Messi fick smeknamnet tack vare sin förmåga som Liverpool tröja överstiger de flesta fotbollsspelare. Gennaro Gattuso som är en fotbollsspelare med en hård och oförsonlig figur till knä framför Messi. För en tid sedan ansåg han juniornya som en spelare vars rörelser är väldigt smidiga liknande spelspelets spelstationspersoner. De senaste två åren har Messias strålar faktiskt förlorat ljuset av rivalen Cristiano Ronaldo. Men allt förändrades igen i början av 2016. Av FIFA fick Messi utmärkelsen Ballon d Or, som fick sina prestationer under det senaste året där spelarna vann La Liga-trofén, Copa del Rey, Champions League, European Super Cup och Inter-World Cup Club. Det Juventus tröja har varit ett speciellt ögonblick för mig, jag är tillbaka hit billiga fotbollströjor och vann Ballon d Eller igen. Tidigare var jag i publiken och såg Cristiano vinna. Det är otroligt, det här är femte gången och jag överträffar drömmen om ett barn, sade Messi på FIFA: s huvudkontor på måndagen. Jag tackar alla de som har valt mig, jag vill tacka mina kamrater, utan att allt detta är osannolikt att hända. Slutligen vill jag tacka fotbolls världen som har fört mig så långt Sidor bra och dåliga Fortsatte fadern till ett barn. Tyvärr spelade spelaren 2 år sedan Messi nästan realiserat sin dröm Men i finalen måste Argentina ge upp 0-1 från det tyska landslaget. Messi förtjänar dock att kallas en fotbollsgud. Eftersom det är svårt att matcha de fem Ballon d-eller -troféerna, fyra Champions League-troféer, tre europeiska Super Cup, tre Inter-Club World Cups, sju La Liga-troféer, tre Copa del Rey-titlar och sex spanska Super Cups som har varit Ägs av spelare med namnet La Pulga this.
|